Photobucket
Tidak ada jaminan sidang DUN Perak berjalan lancar - Nizar

IPOH 27 Mei - Kempen mogok lapar anjuran pakatan pembangkang di Perak yang masuk hari kedua hari ini dilihat berjalan sepi dan tidak mendapat sambutan ramai.

Perkara berkenaan jelas berlaku apabila program menanam 10 batang 'pokok demokrasi' di kawasan rizab Sungai Kinta berhampiran Medan Istana di sini dijalankan tanpa kehadiran penyokong parti masing-masing.

Malah lebih mengejutkan apabila tidak semua pemimpin pembangkang yang turun padang memberi sokongan moral terhadap usaha dan idea mereka sendiri yang bermula pada pukul 9 pagi itu.

Apa yang jelas, program berkenaan dihadiri tidak sampai 30 orang malah 'diselamatkan' dengan kehadiran kira-kira 20 wakil media tempatan yang membuat liputan.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pasir Panjang yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin mendakwa, krisis politik di negeri ini akan berterusan jika Dewan Undangan Negeri (DUN) tidak dibubarkan.

''Saya tidak yakin satu sidang khas DUN Perak akan diadakan. Saya tidak beri jaminan perjalanan DUN itu akan berjalan lancar malah saya rasa perkara lebih teruk akan berlaku,'' katanya ketika ditemui pemberita selepas menanam 'pokok demokrasi' itu.

Dalam pada itu, Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir ketika diminta mengulas mengenai perkara berkenaan berkata, kenyataan Nizar itu agak memeranjatkan kerana selama ini imej pemimpin Pas itu dilihat amat bertamadun.

''Watak Nizar yang dipaparkan kepada seluruh dunia adalah cukup bertamadun. Cakapnya selalu berisi dengan ayat-ayat al-Quran, mempunyai akhlak dan moral yang baik.

''Jadi biarlah rakyat menilai sendiri perangai beliau yang sanggup cakap begitu kalau ada sidang DUN. Tak apalah... biarlah dia dengan cerita-ceritanya... saya tak mahu cakap banyak tentang dia,'' katanya. - UTUSAN MALAYSIA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers