Photobucket
UMNO Negeri Serah Senarai Calon Penanti
UTUSAN MALAYSIA - 8hb Mei 2009

BUKIT MERTAJAM 7 Mei - Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, beliau telah menyerahkan senarai nama calon kepada pucuk pimpinan Barisan Nasional (BN) sekiranya parti itu membuat keputusan mahu meletak calon bertanding di Penanti.

Katanya, UMNO negeri juga telah menyerahkan cadangan dan pandangan sama ada BN perlu bertanding dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, 31 Mei ini.

Menurut Zainal Abidin, sekiranya BN memutuskan untuk meletakkan calon di Penanti, UMNO Pulau Pinang tidak ketandusan calon.

"Senarai nama telah diserahkan dan kita akan tunggu keputusannya pada 18 Mei nanti.

"Bagaimanapun, nama-nama calon yang dicadangkan itu bukanlah di kalangan mereka yang kalah sebanyak tiga kali," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan lawatan ke Kampung Samagagah dan Padang Tembusu, Penanti, bagi melihat bantuan membaiki bumbung rumah mangsa ribut pada 20 April lalu, siap dilaksanakan.

Turut hadir Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh, Datuk Abd. Jalil Abd. Majid.

Menurut Zainal Abidin, sehingga hari ini, pendirian UMNO negeri berhubung Penanti adalah terpulang kepada pucuk pimpinan parti itu.

Katanya, apa sahaja keputusan sama ada bertanding atau tidak, UMNO negeri akan akur.

Namun, jelasnya, dari segi ciri-ciri calon yang disarankan untuk bertanding di Penanti, dia adalah anak tempatan yang mengenali penduduk dalam kawasan Parlimen Permatang Pauh.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers