Photobucket

Najib Umum 11 "BERITA GEMBIRA" Sempena 100 Hari Jadi PM

Majlis sambutan 100 hari Najib bersama rakyat yang diadakan di pusat konvensyen,KLCC pagi Sabtu berlangsung dalam suasana lebih merakyat.Tiada kompang dan bunga manggar manakala para menteri kabinet duduk dicelah-celah para hadirin yang penuh sesak dalam dewan.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam ucapannya membuat 11 pengumuman yang mengembirakan rakyat berbagai lapisan kaum.Beliau juga istihar zaman kerajaan serba tahu segalanya sudah berakhir.Katanya kini kerajaan akan mendapatkan pandangan rakyat dalam segala keputusan yang hendak dibuat.

Satu tabung saham amanah baru dikenali sebagai Amanah Saham 1 Malaysia akan dilancarkan tidak lama lagi.Ia memperuntukkan 10 billion unit saham.

Berita gembira bagi anak muda.Najib umum kadar yuran belajar lesen memandu motosikal ‘ kapcai’ B2 iaitu 250cc kebawah akan dikurangkan dari RM500 hingga RM70 sekarang kepada RM211 sahaja.
Satu tabung saham amanah baru dikenali sebagai Amanah Saham 1 Malaysia akan dilancarkan tidak lama lagi.Ia memperuntukkan 10 billion unit saham.

Berita gembira bagi anak muda.Najib umum kadar yuran belajar lesen memandu motosikal ‘ kapcai’ B2 iaitu 250cc kebawah akan dikurangkan dari RM500 hingga RM70 sekarang kepada RM211 sahaja. Untuk kemudahan pemilikan rumah,beliau umum sebanyak 44,000 unit rumah perumahan rakyat DBKL akan dibuka untuk dibeli kepada para penyewanya sekarang.

Bagi penjaja dan peniaga kecil di Wilayah Persekutuan,kadar lesen mereka akan dikurangkan 50 peratus berkuatkuasa sertamerta.Perdana Menteri harap negeri-negeri lain akan ikut langkah Wilayah Persekutuan.

Lain-lain ialah kerajaan menambah 3,000 lagi permit teksi yang permohonannya diluluskan dalam masa tiga bulan akan datang.Permohonan pendaftaran kelahiran dipermudahkan di Sabah dan Sarawak.Pembinaan jalan ditambah di Sabah dan Sarawak. Bekalan air dan elektrik ditingkatkan di Sabah dan Sarawak. Peruntukan untuk Tekun ditambah RM150 juta dan RM15 juta disediakan untuk usahawan muda kaum India.

AD - 11/7/2009

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers