Photobucket

Siapa DIA Tentukan Layak Ke Syurga?


KUALA TERENGGANU 18 Ogos - Siapa Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang boleh menentukan kelayakan seseorang masuk syurga atau neraka, kata Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammudin Tun Hussein.

Menurutnya, beliau hairan kenapa Nik Aziz mengeluarkan kenyataan tersebut terutama di musim pilihan raya.

Katanya, isu berkenaan sememangnya isu lama dan sering kali dikeluarkan.

''Ia juga membuktikan Pas sering menggunakan agama untuk kepentingan politik dan hanya untuk mendapat sokongan pengundi semata-mata," katanya.

Hishammuddin yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu menyatakan demikian selepas mempengerusikan Mesyuarat Perhubungan UMNO Terengganu di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas kenyataan Nik Aziz selepas proses penamaan calon Pilihan Raya Kecil Permatang Pasir di Bukit Mertajam semalam bahawa ahli UMNO tidak akan masuk syurga kerana mereka mengamalkan ajaran Islam palsu dari Palestin.

Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, terdapat perbezaan antara Islam yang didakwah oleh Pas dan Islam yang diamalkan oleh umat Islam daripada kalangan anggota UMNO.

Mengulas lanjut Hishammuddin berkata, urusan masuk syurga atau neraka ditentukan oleh Allah dan bukannya manusia.

''Segala urusan masuk syurga atau neraka adalah ketentuan Allah berdasarkan amalan, ketaqwaan dan taubat terhadap ajaran Islam,'' katanya.


UTUSAN MALAYSIA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers