Photobucket

Persuruhjaya PAS Negeri Sembilan calon Bagan Pinang


Berbeza dengan suasana semasa pilihanraya kecil sebelum ini dimana calon PAS bertanding jumlah para penyokong pakatan pembangkang yang hadir pada majlis pengumuman calon parti itu untuk Bagan Pinang tidak ramai.

Ditolak mereka yang berniaga digerai-gerai dan orang yang mundar mandiri di situ hanya kira-kira 300 orang penyokong sahaja hadir di pekarangan Markas DAP di Batu 9 Port Dickson semasa Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengumumkan nama Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, Zulkefly Mohamad Omar sebagai calon.

Turut hadir pada majlis itu ialah Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa, Naib Presidennya Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar, Penasihat DAP Lim Kit Siang, Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dr Syed Husin Ali dan Naib Presidennya Mohamed Azmin Ali.

Zulkefly,45 yang merupakan anak jati Lenggeng itu pernah bertanding semasa pilihan raya umum 2008 di kerusi DUN Lenggeng namun tewas kepada calon Barisan Nasional(BN), Mustafa Salim dengan majoriti 1,285 undi.

Beliau merupakan seorang ahli perniagaan dan memegang Ijazah Sarjana dalam bidang Sains daripada Universiti Putra Malaysia (UPM) serta Ijazah Sarjana Muda Komunikasi dari Universiti Teknologi Mara (UiTM).

Bercakap kepada para wartawan selepas majlis itu Hadi berkata Zulkefly adalah calon terbaik kerana beliau calon muda dan berpendidikan tinggi.

"Kami pilih beliau kerana beliau calon terbaik, calon muda dan berpendidikan tinggi. Semua sebulat suara bersetuju," katanya.

Sementara itu Zulkefly berkata beliau berterima kasih atas kepercayaan pucuk pimpinan Pakatan Rakyat, dan menurutnya tujuan pakatan itu memasuki pertandingan semata-mata atas kehendak rakyat, untuk membela rakyat.


AGEDA DAILY-29/9/2009

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers