Photobucket

Facebook PM tarik perhatian 6,287 pengguna

KUALA LUMPUR 18 Nov. - Laman Facebook rasmi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mendapat sambutan yang amat menggalakkan apabila 6,287 pengguna telah mendaftarkan diri sebagai peminat sehingga pukul 6 petang hari ini.

Jumlah itu merupakan satu lonjakan yang amat besar berbanding 804 peminat yang dicatatkan kira-kira pukul 10 malam tadi.

Lonjakan tersebut berlaku selepas para pengguna aplikasi rangkaian sosial itu mengetahui kewujudan laman Facebook rasmi Perdana Menteri apabila ia dilaporkan media massa termasuk Utusan Malaysia yang menjadikannya sebagai berita muka depan.

Tinjauan di laman www.facebook.com/najibrazak mendapati pengguna yang mendaftarkan diri mereka terdiri daripada rakyat pelbagai bangsa sekali gus membuktikan populariti gagasan 1Malaysia yang diilhamkan Perdana Menteri.

Ungkapan 1Malaysia juga menjadi mesej paling popular ditulis oleh para peminat Najib di 'dinding' (wall) laman Facebook berkenaan.

Kekerapan mesej ditulis juga terlalu pantas dan ada kalanya beberapa mesej ditulis serentak dalam masa seminit.

Pelbagai perkara turut diadu secara terus kepada Perdana Menteri antaranya mengenai pembangunan di Langkawi, masalah elektrik selalu terputus di Sandakan, kebajikan orang kurang upaya (OKU), kegelisahan mengenai kebanjiran 'awang hitam' dan cadangan penubuhan sebuah kementerian khusus untuk memajukan teknologi komunikasi dan maklumat (ICT).


UTUSAN MALAYSIA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers