Photobucket

'KOLONEL MAT' Hanya Khayalan

KOTA BHARU 28 Nov. - Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hanya berkhayal dan mereka cerita bahawa wujud konspirasi yang dirancang oleh 'Kolonel Mat' untuk menjatuhkannya dan kerajaan Pas Kelantan.

Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali berkata, ia disebabkan Mursyidul Am Pas itu mahu menutup pergolakan yang berlaku dalam Pas Kelantan termasuk isu tajaan haji dan menantunya dalam Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) yang disebabkan kelemahan dirinya sendiri.

"Saya melihat dakwaan Nik Abdul Aziz bahawa wujud 'Kolonel Mat' untuk menjatuhkannya sebagai khayalan dan rekaan yang dibuat disebabkan pergolakan dalaman sejak akhir-akhir ini yang semakin menonjol.

"Disebabkan terlalu lama berkuasa emosinya bercelaru dan mengeluarkan kenyataan politik seperti menegur Presiden Pas dan mendesak supaya Timbalan Presiden serta Setiausaha Agung dipecat sebelum ini," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas dakwaan Nik Abdul Aziz bahawa wujud konspirasi untuk menjatuhkannya daripada jawatan Menteri Besar dan dalam Pas yang sudah lama dilakukan oleh pihak tertentu.

Beliau menyebut 'Kolonel Mat' adalah dalang di sebalik konspirasi tersebut, bagaimanapun enggan mendedahkan individu berkenaan.

Ibrahim berkata, pelbagai isu yang melanda Nik Abdul Aziz pada masa kini adalah disebabkan kegagalannya untuk melaksanakan tugas dengan baik dan mula menuding jari kepada orang lain.

"Yang menjadi mangsa adalah pemimpin UMNO sedangkan masalah itu adalah dari dalam parti Pas sendiri.

"Dia mula mengeluarkan kenyataan yang karut akhir-akhir ini. Boleh pula suruh orang ramai berdoa musnahkan seseorang atau kumpulan yang bertentangan dengannya.

"Dalam Islam mana boleh seorang pemimpin yang bergelar ulama berdoa untuk hancurkan orang lain, doa hanyalah untuk kebaikan," katanya.

Jelasnya, langkah Nik Abdul Aziz memuji anak didiknya, Datuk Husam Musa bahawa Allah menciptakannya bukan untuk rakyat Kelantan sahaja tetapi bagi Malaysia turut menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan Exco kerajaan negeri yang lain.

"Saya percaya Exco yang lain berasa kecil hati dengan tindakan Nik Abdul Aziz memuji 'anak emasnya' itu dan ia menyebabkan ada di antara Exco yang mendesaknya supaya menamakan bakal penggantinya.

"Sebenarnya mereka memberikan tekanan kepada Tok Guru dan menyebabkan Husam terpaksa secara terbuka menolak sekiranya dicalonkan sebagai bakal menteri besar," katanya.


UTUSAN MALAYSIA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers