Photobucket

Turun Padang Selesai Masalah Rakyat - Hishammuddin

KUALA TERENGGANU 28 Nov. - Semua pemimpin UMNO digesa turun padang untuk menyelesaikan masalah dihadapi rakyat bagi memastikan parti itu kembali kukuh dan diterima oleh golongan akar umbi.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menegaskan, dengan berbuat demikian segala masalah rakyat dapat didengar dan diselesaikan sebaik mungkin.

''Kalau kita tak dengar suara dari bawah (rakyat), sebuah parti yang kuat sekalipun tidak berguna kerana tidak mendapat sokongan rakyat.

''Sebab itu saya mahu tekankan seseorang pemimpin UMNO dari pelbagai peringkat kena turun menemui rakyat dan mendengar rintihan dan suara mereka tanpa mengira waktu," katanya selepas menghadiri Majlis Korban Peringkat Parlimen Kuala Nerus di Masjid Tok Jembal di sini hari ini.

Hadir sama Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan negeri, Datuk Abdul Rahin Mohd. Said dan Ketua UMNO Bahagian Kuala Nerus, Datuk Mohd. Nasir Ibrahim Fikri.

Mengenai UMNO Terengganu pula, Hishammuddin yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri berkata, berdasarkan perkembangan terkini UMNO negeri itu sudah kembali teguh.

Menurutnya, segala pergeseran yang dikatakan berlaku sebelum ini ternyata tidak berasas semasa sekali.

Katanya, usaha yang dilakukan selama ini untuk merapatkan kepimpinan UMNO Terengganu kini sudah menunjukkan kesan dengan kesemua pemimpin menunjukkan sikap positif ke arah penyatuan dan perpaduan sesama sendiri.

''Berikutan itu, saya kini menumpukan usaha mendekati kepimpinan di peringkat bahagian dan akar umbi kerana dengan berbuat demikian suara dan rintihan rakyat dapat didengar,'' ujarnya.

Beliau menambah, pendekatan yang dilakukan itu bagi memastikan UMNO dan Barisan Nasional (BN) di negeri itu terus menjadi pilihan rakyat.

''Rahsia penyatuan ini adalah melalui keikhlasan dan kejujuran serta meletakkan agenda yang lebih besar melebihi kepentingan peribadi dalam apa jua tindakan yang dilakukan,'' jelasnya.

Menurutnya, konsep 'beri dan ambil' yang diterapkan di kalangan pemimpin membuahkan kesepakatan dalam menetapkan hala tuju politik negeri.

''Keadaan politik di Terengganu tidak seteruk yang disangka sehingga dilabel sebagai kemelut yang tiada akhirnya," katanya.


UTUSAN MALAYSIA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers