Photobucket

DAP Hias Tempat Kesat Kaki Dengan Gambar 3 ADUN...


Berat juga nampaknya meroyan politik yang dihadapi oleh DAP ekoran kehilangan kuasa di negeri Perak. Selama ini semua orang tahu DAP sebagai parti yang memiliki kerusi terbanyak dalam pakatan pembangkang membentuk kerajaan negeri sebelum ini, merupakan master mind atau tok dalang menggayakan pentadbiran kerajaan negeri dengan menteri besar patungnya Datuk Seri Nizar Jamaluddin.

Meroyannya parti itu dapat dilihat dengan beberapa siri sarkas yang dianjurkan bermula dengan sidang haram bawah pokok, kecoh dalam DUN Perak dan mengadakan mesyuarat sidang DUN olok-olok di Hotel Heritage.

Terbaru, DAP buat satu lagi perkara yang disifatkan oleh banyak pihak sudah melampau apabila membuat tempat kesat kaki dengan gambar tiga ADUN pakatan pembangkang yang meninggalkan parti masing-masing dan menyokong Barisan Nasional (BN) membentuk kerajaan negeri yang baru di Perak.

Para penyokong bukan sahaja memijak gambar ketiga-tiga ADUN berkenaan iaitu Jamaluddin Mohd Radzi (ADUN Behrang – PKR), Kapt (B) Osman Jailu (ADUN Changkat Jering – PKR) dan Hee Yit Foong (ADUN Jelapang – DAP) semasa memasuki dewan Konvensyen ke-15 DAP Perak di Ipoh malah ada yang seronok melompat-lompat di atas gambar ketiga-tiga ADUN tersebut khususnya gambar muka Yit Foong yang merupakan bekas ADUN DAP.

Kecuali Setiausaha Agung, Lim Guan Eng, semua pemimpin DAP termasuk Lim Kit Siang dengan bangganya memasuki dewan persidangan itu dengan memjiak tempat kesat kasut bergambar tiga ADUN tersebut.

Berdasarkan laporan beberapa laman web, banyak komen yang diberikan oleh para pembaca yang menyifatkan tindakan DAP itu sebagai tidak matang dan kebudak-budakan.

Rata-rata komen yang diberikan mengkritik tindakan DAP membuat tempat kesat kaki berkenaan yang akan memberikan imej negatif kepada DAP dan pakatan pembangkang secara keseluruhannya.

Walaupun ada yang memang marah dengan tindakan tiga ADUN yang menyebabkan berlakunya peralihan kerajaan di Perak tetapi meletakkan gambar muka mereka di tempat kesat kaki dan dipijak beramai-ramai, adalah tindakan tidak bertamaddun, demikian menurut beberapa komen pembaca.

Berdasarkan tindakan kurang ajar terbaru DAP itu, ada yang tidak hairan kerana apalah sangat tiga ADUN tersebut dibanding Sultan Perak yang dihina sebelum ini.

Sampai bila agaknya kesabaran boleh dipertahankan dalam melayani perangai biadap dan kurang ajar DAP ini.


AGENDA DAILY – 29/11/2009

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers