Photobucket

ADUN PKR Keluar Parti Lagi...


ADUN Bakar Arang umum keluar PKR, jadi wakil rakyat Bebas

KUALA LUMPUR - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kedah kawasan Bakar Arang, Tan Wei Shu semalam mengumumkan keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkuat kuasa serta merta dan menjadi wakil rakyat Bebas.

Wei Shu, 54, berkata, keputusannya keluar dari PKR disebabkan rasa tidak puas hati kerana mendakwa dipermainkan oleh pemimpin parti yang beliau sifatkan sebagai 'kacang lupakan kulit' yang mempergunakannya untuk kepentingan tertentu.

“Setelah beberapa minggu berlalu saya me�nunggu pemimpin parti meminta maaf p:ada saya dalam semu:a akhbar atas pertuduhan bukan-bukan ke atas saya.

:“Pertuduhan yang mengatakan saya tidak layak dan tidak bekerja, pada hal saya sudah buktikan rekod kerja saya dalam dua tahun ini,” katanya pada sidang media di sebuah hotel di sini.

:Wei Shu menjadi ADUN kedua dari negeri ini keluar dari PKR menjadi wakil rakyat Bebas selepas Adun Lunas, Mohammad Radzhi Salleh berbuat demikian 23 Ogos tahun lepas.

Ekoran tindakan Wei Shu, Dewan Undangan Negeri Kedah kini terdiri daripada 16 wakil Pas, 14 wakil Barisan Nasional (BN), tiga (PKR), satu DAP dan dua Bebas.

Katanya, tindakan keluar parti itu juga adalah jalan terakhir bagi memastikan dirinya tidak terus dipermainkan dan bersubahat dengan pihak tertentu mempermainkan rakyat.

Sinar


.............

ADUN Bakar Arang Keluar Parti Tepat Pada Masa

RAWANG : Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bakar Arang, Tan Wei Shu meninggalkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan menjadi wakil rakyat Bebas tepat pada masanya.

Beliau berkata, perkara itu menjadi isyarat kepada pengundi di kawasan Parlimen Hulu Selangor bahawa ahli dan pemimpin PKR sendiri semakin tidak mempercayai perjuangan parti itu.

"Ini satu petanda bahawa beliau kecewa dan tak yakin dengan PKR, timing pun memang tepat kerana ianya akan memberi satu isyarat kepada pengundi-pengundi di sini.

"Di peringkat Parlimen kita sudah tahu siapa yang keluar jadi Bebas, (sekarang) di peringkat DUN pula, ia menandakan bahawa PKR sudah sampai ke peringkat yang tak boleh dipercayai bukan sahaja oleh ahli biasa tetapi juga pemimpin-pemimpin mereka," katanya selepas mengumumkan calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor di Pusat Operasi BN di Bukit Sentosa di sini.

Wei Shu hari ini mengumumkan keluar dari PKR dan menjadi ADUN Bebas kerana kecewa dipergunakan untuk kepentingan individu tertentu.

Beliau yang juga bekas Exco kerajaan negeri berkata, keputusannya meletakkan jawatan sebagai ADUN adalah muktamad.

Muhyiddin yang juga Timbalan Pengerusi BN berkata, tindakan lebih ramai pemimpin PKR meninggalkan parti itu menandakan mereka sudah tidak boleh dipercayai.

"Ia menandakan PKR sudah sampai ke peringkat yang tak boleh dipercayai bukan sahaja oleh ahli biasa tetapi juga pemimpin-pemimpin mereka.

"Pastinya waktu awal dia jadi ahli PKR, dia mungkin terpengaruh dengan banyak kata-kata (Datuk Seri) Anwar Ibrahim yang hebat-hebat, tapi dalam tempoh dua tahun sudah dapat menilai siapa Anwar, siapa PKR dan apa yang mereka lakukan.

"Jelas terbukti mereka berpendapat perjuangan PKR adalah sia-sia, sebab itulah mereka meninggalkan parti itu," katanya.

mStar

...............

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers