Photobucket

Pembangkang Menyusup Jadi Ahli UMNO?

LUMUT 4 Julai - Pakatan pembangkang di negeri ini dikesan mengubah strategi mereka dengan menyusup masuk sebagai ahli UMNO untuk memecahbelahkan parti itu dari dalam.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir ketika mendedahkan perkara itu berkata, pembangkang menggunakan taktik tersebut kerana semakin terdesak selepas ceramah politik mereka tidak mendapat sambutan manakala UMNO pula terus mendapat sokongan rakyat.

Sehubungan itu, beliau meminta ahli UMNO supaya berhati-hati dan tidak melayan sekiranya ada pihak tertentu cuba melaga-lagakan sesama mereka.

''Satu demi satu cara digunakan untuk meruntuhkan UMNO tetapi mereka tidak berjaya dan kini mengubah strategi dengan masuk ke dalam UMNO. Cucuk sana dan cucuk sini kerana hanya dengan meretakkan UMNO, barulah mereka akan jadi kuat," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO Bahagian Lumut di sini hari ini.

Dalam pada itu, Zambry yang juga Ketua UMNO Bahagian Lumut meminta semua ahli UMNO di negeri ini tidak mengambil sikap duduk dalam zon selesa sebaliknya sentiasa berada dalam 'zon perang'.

Katanya, mulai sekarang, ahli UMNO perlu bersiap sedia untuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 dan menepis tohmahan dan fitnah yang ditabur pembangkang.

''Kita perlu bekerja kerana pada waktu ini kita berada dalam zon perang dan suasana perang memerlukan kita memakai pakaian perang iaitu perlu bersiap siaga dan semangat kita perlu kuat," ujar beliau.

Mengulas mengenai perebutan jawatan Menteri Besar Selangor di kalangan pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR), beliau berkata, barulah sekarang mereka tahu mereka tidak mampu menahan keinginan untuk merebut 'harta rampasan perang'.

Katanya, apa yang berlaku itu sama seperti dalam cerita 'Ali Baba Bujang Lapuk' apabila mereka berebut-rebut harta.

''Perebutan ini antara Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Azmin Ali iaitu siapa yang hendak dapat lebih dan mereka berebut sakan," katanya.

UTUSAN MALAYSIA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers