Photobucket

Bekas Penolong Pegawai Daerah Rengit, Mohd Azahar Ibrahim....Calon BN Tenang

Namanya tidak masuk langsung dalam senarai yang hangat menjadi bahan spekulasi untuk dipilih sebagai calon Barisan Nasional kawasan Tenang di Labis.

Tan Sri Muhyiddin mengumumkan bekas ADO Rengit yang juga anak kepada bekas Ketua UMNO Bahagian Labis,Datuk Ibrahim Daud yakni Mohd Azahar Ibrahim,39 sebagai calon.

Pengumuman dibuat dalam majlis dekat pejabat UMNO Bahagian Labis petang Rabu.

Menurut Muhyiddin Azahar dipilih berdasarkan kelayakan 'segala segi' yang diharap akan membawa kemenangan besar BN 30 Januari nanti.

Azahar sebelum diumumkan sebagai calon merupakan Penolong Pentadbir Tanah (ADO) Rengit adalah lulusan sarjana muda sains politik Universiti Portsmouth UK.

Menurut Muhyuddin, pengalaman Azahar sebagai bekas ADO akan membantu membangunkan Tenang yang memerlukan lebih banyak pembangunan.

"Dia calon paling popular, banyak pengalaman kerja kerajaan dan NGO,pernah pegang jawatan parti dan dapat sokongan padu dari UMNO bahagian,"katanya dalam sidang media lepas pengumuman calon.

"BN yakin berdasarkan semua faktor positif ini Azahar akan diterima baik oleh pengundi DUN Tenang,"tambah Muhyiddin lagi.

Suami kepada Tuty Roshizana,31 dan bapak kepada tiga ini juga merupakan penasihat PERKIM Rengit.

agenda daily -19/1/2011

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers