Photobucket

UMNO Perlu Bawa Transformasi Untuk Bertahan - Najib

KUALA LUMPUR 22 Sept. - UMNO dan Barisan Nasional (BN) perlu menjadi parti yang moden, progresif dan mampu membawa transformasi yang besar kepada negara untuk bertahan lama sebagai sebuah parti politik, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Berucap pada sambutan Aidilfitri Merdeka Raya Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO di sini hari ini, Najib yang juga Presiden UMNO dan Pengerusi BN berkata, UMNO dan BN perlu memberi gambaran sebagai satu-satunya parti yang mendahului pembaharuan untuk negara dan bukannya pembangkang.

"Sebab itulah sebagai sebuah parti politik kita jangan takut untuk berada di barisan saf hadapan untuk menangani perubahan demi perubahan,” katanya.

Beliau turut mengaitkan perubahan itu dengan keputusan kerajaan untuk memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), yang menurutnya, bukan berdasarkan desakan pembangkang.

"Saya sudah janji dua tahun lalu bahawa ISA akan dipinda, bukan kerana permintaan pembangkang. Kini saya tunaikan janji dengan pemansuhan ISA yang akan digantikan dengan dua akta baru dan beberapa lagi langkah yang akan diambil,” katanya.

BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers