Photobucket

Budaya “Cah Keting” Sudah Lama Wujud Dalam PAS – Mohd Puad

BATU PAHAT, 17 Jan – Anggota Majlis Tertinggi UMNO Dr Mohd Puad Zarkashi berkata budaya “cah keting” atau cantas-mencantas bukan perkara baru dalam PAS tetapi sebenarnya telah lama wujud di dalam parti itu.

Katanya budaya itu sudah lama wujud dalam PAS tetapi parti itu berselindung di sebalik parti Islam yang dipimpin oleh ulama.

Mohd Puad, yang juga Timbalan Menteri Pelajaran, berkata PAS cuba melindungi masalah dalamannya dengan ‘menyerang’ kerajaan pusat, Barisan Nasional (BN) dan UMNO menerusi pelbagai dakwaan dan tuduhan tidak berasas.

Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika mengulas pengakuan terbuka Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semalam tentang kewujudan budaya “cah keting” sehingga memburukkan lagi kepincangan dalam parti itu.

“Rakyat boleh menilai sendiri parti PAS yang kini dilanda pelbagai bentuk kepincangan serta kebolehannya mentadbir dengan berkesan negeri-negeri yang dikuasainya oleh pakatan pembangkang,” katanya selepas melancarkan program Juara Rakyat Kawasan Parlimen Batu Pahat di Senggarang, di sini, pada hari Ahad.

Mohd Puad, yang juga Ahli Parlimen Batu Pahat, mendakwa kepincangan dalam PAS semakin serius dan wujud perbalahan pendapat serta pertelingkahan terbuka di kalangan anggota serta pemimpin parti itu mengenai beberapa isu.


– BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers