Photobucket

JARINGAN GOL NAZMI FAIZ TERSENARAI DALAM 10 GOL TERBAIK DUNIA



Siapa sangka jaringan gol pembukaan ketika Malaysia menentang Bahrain pada 27 November 2011, kelayakan Olimpik London 2012 yang dijaringkan oleh pemain berusia 17 tahun,Nazmi Faiz,telah dinobatkan sebagai Top-10 Goals of the week dilaman sesawang 101 Great Goals. Laman ini merupakan portal bolasepak dunia yang rata-ratanya dikunjungi pelayar internet dari United Kingdom,England.


Top 10 goals of the week ini dikira berdasarkan undian penonton yang menonton jaringan gol perlawanan bertaraf antarabangsa,dan jika dilihatkan undian terkini,nampaknya Nazmi Faiz mendapat jumlah “vote” tertinggi.Jauh meninggalkan jaringan pemain bertaraf bintang dunia yang lain seperti Kevin Prince Boateng ketika AC Milan menentang Barcelona.

Secara ringkas mengenai perkembangan Nazmi Faiz,beliau akan menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun depan setelah tidak berbuat demikian pada tahun ini 2011.

Demi bagi membantu skuad Harimau Muda beraksi di Temasya Sukan SEA Indonesia 2011 yang baru berakhir,pelajar Sekolah Sukan Bukit Jalil (SSBJ) ini sanggup menangguh peperiksaan SPM yang sepatutnya didudukinya mulai 14 November lepas.

Sumber : BADUT RAKYAT

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers