Photobucket

Wacana ‘PAS: Parti Ajaran Sesat’ Akan Diperluas

KUALA TERENGGANU – UMNO Terengganu akan memperluaskan wacana ‘PAS: Parti Ajaran Sesat’ ke negeri-negeri lain bagi menyelamatkan akidah umat Islam negara ini. 

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu, Datuk Yahya Khatib Mohamad berkata, wacana itu juga perlu diperluas hingga ke peringkat kebangsaan bagi memberi pendedahan sebenar kepada orang ramai. 

“Matlamat utama wacana ini untuk memberi pendedahan khusus kepada badan-badan tertentu dan orang ramai bahawa perjuangan PAS selama ini setelah diteliti ada perkara-perkara boleh mencelarukan akidah umat Islam.  

“Wacana ‘PAS: Parti Ajaran Sesat’ yang diadakan hari ini akan menjadi tapak untuk diperluaskan ke negeri-negeri lain malah hingga ke peringkat kebangsaan,” katanya selepas mempengerusikan wacana wacana ‘PAS: Parti Ajaran Sesat’ di Taman Tamadun Islam di sini.

Yahya Khatib seterusnya berkata, slogan PAS:Parti Ajaran Sesat akan menjadi satu program yang disusun ke setiap daerah di Terengganu sebelum diteruskan di negeri-negeri lain termasuk Kedah dan Kelantan. 

Menurut beliau, UMNO Terengganu mempunyai ramai ilmuan yang mahir tentang agama Islam dan politik Islam yang dapat membantu negeri lain untuk mengadakan program itu. 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers