Photobucket

Al-Fatihah...

Pengadil Bertaraf FIFA, Kapten Abdul Halim Meninggal Dunia
KUALA LUMPUR - Pengadil bola sepak tempatan bertaraf dunia, Kapten Abdul Halim Abdul Hamid meninggal dunia akibat masalah jantung di Hospital Kangar, Perlis malam semalam.

Halim, 47, yang dikenali kerana diberi penghormatan oleh Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) menjadi pembantu pengadil pada Piala Dunia 1998 di Perancis, meninggal dunia pada pukul 9.20 malam.

Halim menjadi penolong pengadil ketika pengadil perlawanan Kim Milton Nielsen melayangkan kad merah kepada David Beckham selepas insiden kekasaran dengan Diego Simeone ketika pertembungan England-Argentina di St. Etienne.

Simeone kemudian mengakui dia menipu pengadil supaya Beckham dibuang padang.

Halim meninggal dunia di sisi isterinya Wan Manirah Wan Mustafa dan empat anaknya Nur Alya Haifa, Mohd. Shah Iskandar, Nurul Aisya dan Hani Hilmi.

Berita kematian Halim mengusul beberapa bulan selepas seorang lagi pengadil tempatan bertaraf antarabangsa, Mohd. Nazri Abdullah meninggal dunia.

Sementara itu, pengadil tempatan Subkhiddin Mohd Salleh berkata, dia dimaklumkan Halim meninggal dunia malam semalam.

Beliau difahamkan Halim yang sememangnya mempunyai masalah kesihatan di masukkan ke Hospital Kangar pada pukulan 3 pagi semalam.


UTUSAN MALAYSIA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers