Photobucket

Penyokong UMNO Tidak Masuk Syurga


KOTA BHARU 18 Ogos - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mempertahankan kenyataannya bahawa penyokong UMNO tidak akan masuk syurga kerana parti itu memisahkan Islam dengan iman.

Bagaimanapun, beliau menafikan bahawa kenyataannya semalam hanya merujuk kepada ahli UMNO.

Sebaliknya, kata beliau, ia melibatkan sesiapa sahaja yang menyokong parti tersebut dan ia tidak kena-mengena dengan Palestin.

Beliau berkata, sesiapa sahaja yang mengasingkan iman daripada Islam seperti apa yang diamalkan parti yang menjadi tunjang kepada pemerintahan negara itu, tidak akan diterima Allah.

"Saya baca dua surat khabar arus perdana hari ini ada perkataan Palestin, saya nafi sekeras-kerasnya bahawa saya sebut perkataan itu, ini adalah untuk melagakan saya dengan Palestin.

"Perkara kedua adalah ahli UMNO, saya tak biasa guna ahli UMNO, saya guna penyokong UMNO, ahli lain penyokong lain (makna). Memang mana-mana orang Islam yang asingkan iman daripada Islam tidak akan masuk syurga.

"Jadi mana-mana gerakan orang Islam yang hanya mementingkan Islam sahaja tanpa melibatkan iman, mustahil akan dapat syurga, usaha UMNO nak sebut Islam tanpa iman mustahil diterima Allah," katanya pada sidang akhbar khas di pejabatnya di sini hari ini.

Sidang akhbar tersebut diadakan bagi menjelaskan laporan Bernama yang disiarkan media hari ini.

Semalam, beliau dilaporkan berkata, anggota UMNO tidak akan masuk syurga kerana parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu dari Palestin.

Dalam pada itu, beliau turut menempelak Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria kerana memberikan reaksi terhadap kenyataan tersebut hanya berdasarkan laporan media sahaja.

"Sepatutnya seorang mufti sebelum keluar kenyataan tanya saya dulu untuk mendapatkan gambaran sebenar, surat khabar arus perdana surat khabar UMNO tetapi kalau dia nak buat kenyataan juga itu dia punya pasal," katanya.


UTUSAN MALAYSIA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers