Photobucket

KENAPA ANWAR TAK PILIH PAS?


Petikan ucapan Anwar Ibrahim pada 11hb April 1995 di PWTC dalam Taklimat Khas kepada petugas-petugas PWTC:

“Saya tidak memilih PAS sebagai wadah perjuangan kerana parti itu mengamalkan pendekatan Islam yang kasar dan gopoh. Fahaman dan amalan sesetengah tokoh utama PAS telah menghakis minat saya untuk berjuang memajukan umat Islam menerusi parti itu”.

“Saya tidak sanggup melihat bagaimana sebuah parti Islam menilai kebolehan pemimpin mereka berdasarkan sejauh mana sesaorang itu boleh mengkafirkan saudara sesama Islam. Saya memilih memperjuangkan Islam menerusi UMNO dan bertanding dalam pilihanraya tahun 1982. Saya telah membuat keputusan yang bijak dengan tidak memilih PAS. Pendekatan dakwah dan politik Islam amalan PAS boleh menjatuhkan kesucian agama”.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers