Photobucket

PAS Dulu Dan Sekarang


Tuan guru Nik Aziz benar benar marah kat UMNO.Berunding dengan UMNO dikatakan mengarut.Berunding dengan DAP tak ape sebab kita nak dakwah dia ( ni aku yg kata ).Tapi dah dekat satu abad DAP dok tentang niat PAS nak laksana hukum hudud dan tubuh negara Islam.

Sekurang kurangnya UMNO lebih lembut hatinya bila laksanakan beberapa perkara yang diperjuangkan oleh PAS.

Tak payahlah aku nak senaraikaan, cari lah sendiri …tapi niat mesti jujur baru boleh jumpa..

Kalau niat serong..yang betul jadi salah..yang ada tiba tiba tiada..

Dendam sungguh sungguh dia kat UMNO.

Katanya lagi ..ada menteri persekutuan beri arahan jangan bantu Kelantan.Betul kah tu?

Tak silap aku Tuan guru pernah puji Tun Mahathir kerana lulus RM500 juta pada kerajaan Kelantan..

Kita mintalah menteri menteri persekutuan senaraikan peruntukkan peruntukkan yang diluluskan olih kerajaan pusat kepada Kelantan semenjak 20 tahun yang lampau.

Aku sebenarnya tak sampai hati nak kata Tuan guru berdusta sebab aku hormat kepada ketinggian ilmu agamanya.Kalaulah betul tak ada peruntukkan tahunan kepada kerajaan Kelantan,memang tak patutlah kerajaan persekutuan buat macam tu..

Rakyat Kelantan pun bayar cukai jugak..

PAS Tambun pula minta buat suruhanjaya.Siasat macammana UMNO secara jenayah rampas Kerajaan DAP/PAS Perak.

Nizar pula kata JANGAN BERUNDING DENGAN UMNO.Walaupun dalam UMNO ada individu individu yang lebih tinggi ugamanya dari beliau…berunding dengan DAP tak apa..walaupun kena langkah mayat Karpal Singh.

Aku rakyat biasa ni tak fahamlah pael orang orang PAS ni..Dulu aku memang sokong ler PAS ni..

Sebab dalam soal politik ni mak aku suruh ikut orang yang tinggi ilmu agamanya kerana tindakkan mereka berpandukan Al Quran dan Hadis.

Katanya lagi bila kena soal dalam kubur boleh jawab aku ikut si anu yang tinggi ilmu agamanya.

Sebab itu mak aku tak turun buang undi kalau tak ada calon PAS bertanding kat kawasan dia.

Katanya Tok guru PAS kata haram pangkah orang bukan Islam jadi pemimpin.Nanti tak boleh jawab soalan kubur.

Sebab kat tempat dia dari dulu sampai sekarang yang bertanding adalah DAP dengan MCA.

Dalam pilihanraya yang lepas mak aku pangkah DAP.

Aku pun tanyalah bukankah haram pangkah orang yang bukan Islam jadi pemimpin?

Mak aku pun jawap sebab Tok guru suruh.Nanti bila kena tanya dalam kubur dia jawablah aku ikut Tok guru..

Aku diam jerlah…no komen…walaupun hati kecil aku tak setuju.Bukan pasal hukum tu tapi bila orang Islam pangkah MCA atau MIC dia kata haram. dulu dulu lah..

Mintalah mufti beri penjelasan dalam bab ni.. Dulu dulu PAS memang ada prinsip.

Kalau dia kata nak buat hudud…negara Islam ke…

Jangan ler siapa siapa cuba bangkang….nanti kena hukum kafir…

Terpaksalah rakyat sembahyang fardhu dua kali sebab ada dua imam.Takut kalau kalau salah satu dihukum tidak sah..

Jadi satu hari kena sembahyang 10 fardhu…Sesama Islam bermusuhan…sampai pulau memulau…tak bertegus sapa..

Rakyat biasa jadi keliru…siapa Islam..siapa kafir..

Tuhan Maha Kaya..

Bagi PAS menang pilihanraya melalui pakatan…

Berpakat dengan orang UMNO jugak..suatu masa dahulu ( PKR ler tu )

Sebahagiannya pernah kena hukum kafir..suatu waktu dahulu..

Berpakat dengan DAP yang dulunya dicop kafir harbi..sebab bantah hukum hudud dan nak tubuh negara Islam…

Bila dah perintah lima negeri..PAS pun jadi parti komponen…

Terpaksa lah ikut rentak PERDANA MENTERI BAYANGAN..( DSAI ler tu )

Lebih kurang macam MIC dan MCA lah jugak..

Kena ikut rentak Perdana menteri yang sah sekarang ini..

Kalau PM BAYANGAN kata PKR tidak menyokong idea negara Islam..

Tidaklah pulak PAS memberontak termasuk lah Tuan guru.

Bila Nizar kata tak ada dalam perlambagaan PAS nak buat negara Islam dalam sidang DUN.

Tok Guru tak komen langsung..

PAS Tambun yang nak buat suruhanjaya pun tak berdaya nak komen..

Janganlah nak berlakon…Allah Maha Mengetahui…

Bila UMNO perintah Selangor beriaya iya PAS lanyak kerajaan Selangor suruh tutup kilang arak kat tepi federal highway tu dulu dulu ler..

Sampai 7eleven yang jual arak dalam kedai..depa gantung sepanduk minta kerajaan BN bertindak..

Kata UMNO bersubahat menyuburkan kemungkaran.

Tetapi bila dah dapat kuasa ni kita nak cabar PAS desak MB Selangor pindahkan kilang arak tu ke negeri yang dikuasai BN.Kat Melaka atau Negeri Sembilan.Kita bukan cabar dia suruh tutup terus kilang tu..kita minta PAS desak MB alihkan kilang tu..

Kalau itu pun tak mampu nak buat..aku benar benar tak faham.

Bila DAP suruh pindah Kem Kemunting,cepat cepat Nizar bagi respon..kita akan bertindak minta kerajaan persekutuan alihkan ke Negeri yang dikuasai BN…boleh pulak bertindak sepantas halilintar…

Yang dok beriaya iya nak tubuh suruhanjaya siasat UMNO kat Perak tu pasal apa? Kenapa tak buat resolusi bantah PKR nak sedut MP BN dan tumbangkan kerajaan Persekutuan dulu.Aku yang tak pandai politik pun bolih mengerti putar belit politik PAS ni..

Sekurang kurangnya Karpal Singh lagi berperinsip bila dia sanggah cara Anwar Ibrahim nak gulingkan kerajaan BN dulu..

Bila DAP kata mogok lapar..PAS kata puasa sunat dibolehkan tapi ALLAH MAHA MENGETAHUI akan niat sebenar hamba hambaNya.

Kenapa tak hebahkan nak buat puasa sunat sebab Karpal Singh kata langkah mayat dia dulu kalau nak buat negara Islam.

Bila DAP lilit kepala dengan kain hitam..Nizar dan pimpinan PAS yang lain pun ikut walaupun tak pakai ketayap atau serban hari hari…

Mungkin lilit kepala dengan kain selebar dua inci itu memadai untuk dapat pahala sunat..

Kelakar sungguh bila aku tengok muka Nizar lilit kepala dengan kain dua inci yang pakai serban lilit kain hitam kat lengan…sebab mereka ni cerdik ugama…

Cuba bayangkan apalah rupanya Tuan guru lilit kain hitam kat serban…

Bila DAP kata Raja tak ada hak untuk pecat MB PAS pun suruh pengikut dia guling guling atas jalanraya sambil menjerit jerit Memaki hamun raja.Aku yang tak tinggi dalam bab ugama pun malu nak buat aksi tu..

Nizar dan exco exconya pun tak berani nak buat..sebab mereka sedikit cerdik..

Lepas ni apa lagi…

Aku dan kawan kawan aku sebagai rakyat biasa dah jelak dengan gelagat PAS

Lepas ni kami akan bagi undi kami kat BN…..

Tak seperti dulu dulu…


Yusoff Ismail

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers